Pedagogická metoda
Jason Smith, jak se ředitel školy jmenuje, se však rozhodl, že se k teenagerovi nebude chovat hněvem nebo podrážděním. Místo toho zvolil pedagogičtější metodu.
Sedl jsem si naproti němu a zeptal se: ‚Co se děje? Proč jsi vzdorovitý?, proč si odmítáš sundat klobouk? Je to docela malý požadavek“, říká Smith .
„A vysvětlil, že ho rodiče vzali na ostříhání a že mu výsledek nevyhovoval,“ říká Jason Smith.
Na řediteli bylo vidět, že se chlapec stydí za to, jak vypadá, a že se proto obává, že si z něj ostatní budou dělat legraci.
Příjemná služba pro studenta
„Řekl jsem mu: ‚Ty, já jsem se stříhal od tvého věku‘ a ukázal jsem mu fotky účesů mého syna, které jsem dělal, a také některých ze mě, kteří si stříhali na vysoké škole. A řekl jsem: ‚Když poběžím domů, vezmu si nůžky a opravím ti čáru, půjdeš pak zpátky do třídy?‘“ říká Smith.
Vrátil chlapci jeho sebevědomí
Ředitel jel domů a vyzvedl své nůžky a další doplňky, které by mu pomohly napravit chlapcovu neúspěšnou úpravu účesu.
Když skončil, teenager měl sebevědomí vrátit se do lekce.
„Všechno chování je komunikace, a když má student problémy, musíme se sami sebe ptát, co se stalo tomuto dítěti, místo toho, co je s tím dítětem špatně,“ říká Smith podle .
Není těžké pochopit, proč tohoto principála tolik chválí. Tomu říkám dobrá pedagogika. Pokud souhlasíte, klidně sdílejte.
Zdroj:ronproject.com